Home » General » Hoe houd je een schone werkplek?

Hoe houd je een schone werkplek?

Gratis stockfoto met afspraak, collega's, discussie

Als ik, vooral tegen cliënten, die hele zachte woorden zeg die ooit het teken waren van een nieuwe werkgever, dan zeggen ze: "U kunt op me rekenen." Als ze naar het derde feit vragen, zeg ik ook: "Een schoner kantoor, een efficiëntere werkplek, een schonere omgeving."

Ik ben me ervan bewust dat werknemers niet zulke glasheldere regels hebben over hoe ze een schone werkplek moeten houden. Ze werken anders, reageren anders en hebben zelfs minder behoeften als het gaat om een schone werkplek. Aan de ene kant moeten leiders ook risico's nemen. Ze zijn meer dan bereid om verantwoordelijk te zijn voor de omgeving waarin ze werken. Zij zijn bereid mee te werken aan het beleid, de eisen en de procedures van het bedrijf. Als al deze werkzaamheden correct worden uitgevoerd, zorgen zij voor een schone werkplek. U hoeft geen expert in psychologie te zijn om te kunnen zeggen of deze mensen bereid zijn tot samenwerking of niet.

Wat echt nodig is, is een formule die gevolgd moet worden om een schone omgeving te creëren. De regels zijn gemakkelijk, de regels en het gedrag van het personeel zijn zeer aanpasbaar. Maar wat als u een klein probleempje hebt: uw personeel kan niet meewerken. Dit is een zeer specifiek soort probleem en ik zal u vertellen hoe ik het heb moeten oplossen.

Eerst begon ik mijn personeel te vragen hoe zij dit probleem beter konden oplossen. In het begin was ik volkomen oprecht omdat deze mensen toch al de meest verantwoordelijke entiteiten in mijn bedrijf zijn. Maar ze stopten voortdurend met het onmiddellijk beantwoorden van de vraag. Dus heb ik, naast de persoon die verantwoordelijk is voor een schoonmaaktaak, nog een persoon aan de lijst toegevoegd.

Deze extra persoon wordt verondersteld specifieke richtlijnen te volgen wanneer hij of zij de schoonmaak moet uitvoeren. Als dat probleem nog steeds geen antwoord geeft, dan zou ik de vorige suggesties nog eens nader toelichten.

Dat zijn 2 extra factoren om te begrijpen wanneer ik verondersteld wordt het probleem op te lossen. Voordat ik een conclusie kon trekken, werd er een vraag gesteld: "Wat is de oplossing voor uw probleem?" Het probleem was echter nog steeds niet opgelost, deze keer met zo min mogelijk problemen. In dit geval was er een onruststoker aanwezig. Deze situatie moet worden vermeden, voeg niemand aan de lijst toe van wie uw personeel niet goed weet wat er van hem wordt verwacht.

Laten we proberen een twijfelgeval op te nemen. Ik ben bang dat als u de mogelijkheid van het probleem uitsluit, u het probleem nooit kunt oplossen. De beste weg vooruit is natuurlijk: netheid. Dus, ik denk dat deze stap niet erg verenigbaar is met de kwestie van samenwerking.

Met behulp van mijn intuïtieve ervaring, vond ik een oplossing. Ik had in het verleden al oplossingen geïmplementeerd waarbij ik veel medewerking kreeg van mijn medewerkers. Maar nog belangrijker is dat al mijn medewerkers een idee aanreiken waar ik elke week aan werk: "De doeners worden de meer, de minder". Als je een betaalde werknemer bent, dan loop je geen enkel risico voor je baan, je integriteit en je loyaliteit als je hen vertegenwoordigt. Je zult een held zijn. Hoeveel mensen willen niet graag een held zijn, en niet van een afstand bekritiseren hoe goed de beveiliging is, of de plannen van het toekomstig strategisch management.